mijn nieuwe thema laat ik maar even op de plank, wat een misser

 

Een van mijn favoriete zinnen tijdens mijn studie aan de PABO was "Zorg dat je aansluit bij de belevingswereld van het kind". Die zin heeft me heel vaak extra punten opgeleverd tijdens tentamens. Want hij is natuurlijk super waar. Door aan te sluiten waar de interesse van de kinderen ligt kun je veel meer bereiken en wordt leren leuk!
Mijn nieuwe thema die klaar lag om vandaag te gaan starten slaat de plank volledig mis. Dit onderwerp ligt mijlenver van de belevingswereld dus blijft voor nu maar even op de plank. Ik wilde gaan starten met het thema eetsmakelijk en verheugde me al op het knutselen van taartjes, kleien van broodjes  een supermarkt in de woonkamer en natuurlijk het bereiden en proeven van lekkere dingen. Hier thuis wordt echter door mijn eigen kinderen al een paar dagen niet tot nauwelijks gegeten. Over glazen water en droge kaakjes ben ik snel uitgewerkt. De buikgriep is ons huis ingeslopen. Gelukkig zijn ze aan het opknappen en kan er vandaag weer gespeeld worden maar om nou lekkere taarten te knutselen terwijl de buiken nog een extra rondje draaien lijkt me geen succes (om het nog maar niet eens te hebben over de lekkere geuren tijdens het zelf bereiden van lekkere dingen). Dus we lezen over Betje big die ziek is en dokter muis. De dokterskoffer is opgegraven en we plakken pleisters op kleurplaten van (zieke) beren. En de kinderen vermaken zich prima. En zo scoor ik ook vandaag weer punten met mijn favoriete quote: Blijf in de buurt van de belevingswereld van het kind!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

waarom kinderen moeten opruimen

Help!

ik besef wat ik heb verteld, maar het is al te laat